אודות המועצה

חושבים שניצלו אתכם? שי"ל חוף השרון יכול לעזור!

תושבות ותושבים ותיקים, חושבים שניצלו אתכם? שי"ל – שירות ייעוץ לתושב במועצה עומד לרשותכם

לאחרונה התפרסמו שורה של פרסומים באמצעי התקשורת הנוגעים לעושק קשישים באמצעות חברות המתקשרות הביתה ומשכנעות קשישים לרכוש מוצרים שאינם צריכים. למרבה הצער, אזרחים ותיקים רבים נפלו בפח, נוצלו ושילמו מכיסם סכומי כסף נכבדים במרמה.

לפני מספר ימים קיבלנו טלפון מתושבת אחד המושבים במועצה שקיבלה שיחת טלפון שבה נאמר לה כי פג תוקף האחריות למקרר בביתה. על המקום קיבלו הסכמתה לחידוש השירות בעלות של 79 ₪ לחודש, ובהתאם לכך גם מסרה פרטי כרטיס האשראי שלה לחיוב. מאוחר יותר, כשבדקה במסמכים שלה, הסתבר כי השירות כלל לא ניתן על ידי משווק המקרר שברשותה וכי המקרר בכלל מבוטח אצל היבואן למשך 5 שנים מראש.

כיוון שפנייתה נדחתה ונאמר לה שהוקלטה הסכמתה, ושכבר חויבה, היא פנתה למשרדנו במועצה והנחינו אותה לפנות במכתב רשום לחברה ולהורות על ביטול העסקה המתמשכת. הפניה הועילה והעסקה בוטלה והחיובים שכבר חויבו הוחזרו לה.

מקרה נוסף נוגע לחבר קיבוץ שהתפתה לעסקת שירות לכל מכשירי החשמל בביתו למשך 5 שנים, אך חזר בו מהעסקה לאחר שאשתו הפנתה את תשומת ליבו שיש אנשי תחזוקה בקיבוץ שנותנים את השירות ללא תשלום.

כל פניותיו ותחנוניו לחברה המבטחת לא הועילו לביטול העסקה, עד אשר פנה למוקד שי"ל במועצה ובעזרת עורך דין מתנדב נשלח מכתב המפרט את החוק ולאחריו הפלא ופלא זכה חבר הקיבוץ הוותיק לביטול העסקה.

חשוב שתדעו – החוק בישראל קובע, כי אזרח מעל גיל 65 שרכש מוצר או שירות בעסקת רוכלות (עסקה שנערכת מחוץ לבית העסק) או בעסקת מכר מרחוק (עסקה שנעשתה בטלפון או באינטרנט), רשאי לבטלה בתוך 4 חודשים מיום קבלת המוצר או ההסכם.

גם אם הוטעיתם ונעקצתם, אתם לא צריכים להתבייש וודאי שלא להתמודד עם זה לבדכם. אנחנו כאן בשבילכם לייעץ, לסייע ולמצוא פתרון.

לפרטים בנושא זה ועוד ניתן לפנות למוקד שי"ל חוף השרון 09-9594666

שי"ל – שירות יעוץ לאזרח, הוא שירות קהילתי המחבר ומקשר בין אנשים ומאפשר לך כתושב/ת המועצה למצות את זכויותיך, לקבל מידע ולהתנהל מול מוסדות המדינה והמועצה ביעילות, בנוחות ובסיוע אנשים מהמרחב שלנו. השירות מופעל על ידי מתנדבות ומתנדבים מנוסים הפועלים בהתנדבות ומחויבים לשמירה על סודיות.